aannastinas.blogg.se

vem kysste elin bakom ryggen på marie?

Publicerad 2014-04-30 17:32:34 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Yaaaaaaaasssssssss heeeeeeelllllllllllggggggggg
 
Skulle man kunna påstå. Och det gör man också. Drog mig från skolis några minuter tidigare idag och lyckades hinna med den tidiga bussen hem. Fina fisken. Blev även som "en aktiv medlem av miljöpartiet" intervjuad av media-klassen om vad demokrati är för mig och varför jag valde just MP. Enkelt. MP har den bästa feministiska politiken i riksdagen (införandet av samtyckeslag, skärpa våldäktslagstiftning, normkritik i skolan osv), den bästa antirasistiska politiken i riksdagen och även den bästa miljöpolitiken. Tre ämnen som lugger mig väldigt varmt om hjärtat. Och detdär med demokrati, då? Vad är demokrati för moi? Jo, förstår ni, man kan säga såhär: alla människor ska ha rätten och möjlgheten att kunna påverka och förbättra sitt samhälle. I en demokrati så HAR alla människor rätten och möjligheten att förbättra och påverka sitt samhälle. Så att säga. Nåvällllllll
 
Efter multipla buss-byten rullade jag hursomhelst in genom dörren och har sedan dess läst, käkat middag (laxpasta är syre), laddat telefon och begett mig bort mot Kälens majbrasa för att rädda igelkottar (då den aldrig lyckades bli tänd förra året har den nu stått där i ett år, så vi får se om det är andra gången gillt. Förhoppningsvis inte, för igelkottarna och andra små livs skull). Sod där och hoppade, petade, slog och skrek i cirkus en halvtimme så någon liten jävel må man väl ändå ha räddat. Kan man tycka. Har även köpt tågbiljetter till stockholm och funderat över förra årets valborg. Får se om man kan bräcka den. Den var rätt kul.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela