aannastinas.blogg.se

Du tänker högt och viftar med armar

Publicerad 2014-08-31 18:18:50 i hejdå farväl vi ses igen,



Hahahhaha årets queen. Same, Emma Olsson 14 år, same.

Dagen har varit ett enda stort sammelsurium i att stapla ved, få skogspromenader, mjölka och käka plättar. Och diskutera farbrors militära förflutna som FN-soldat i Gaza och Kongo på 50-talet. Vilken grej, va. Tänk att åka så långt under den tiden. Då det längsta man varit till kanske hade varit stan en gång per år. Och så hamnar man mitt i stridens hetta i en djungel i Kongo. Tänk va. Vad bra att allt gick bra för honom. Alla hade inte sådan tur. Well. 

Annars sitter jag mest och funderar över min egen afrikanska framtid. Och över hur fan jag ska lyckas ta mig till en liten by någonstans i Tanzania på egen hand. Men det ska väl gå. Får en hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela