aannastinas.blogg.se

Jag har samma trasor på och röker samma marlboro

Publicerad 2014-07-30 20:33:14 i hejdå farväl vi ses igen,






Köben alltså. 
Vi spankulerade ut från City Public vid elva-tiden och begav oss på sökan efter ett picknick-ställe. Dock började regnet ramla ner och våran sökan efter picknickplace övergavs snabbt till att vi bosatte oss på Starbucks på tågstationen med våra inhandlade bagels, jordgubbar och chai-drycker. Det var fab. Och gott. Som satan. Well. 

Efter detta testade vi på något nytt. Vi fick på fiskspa. Dvs när man sänker ner fötterna i ett litet akvarium och fötterna blir tuggade på av en ziljard små hungriga fiskar. Det var roligt, kittligt och helt ljuvligt. Himla välbehövt efter en månad i ett par stinkande och genomsvettiga gympaskor som varit med om allt ett par skor kan vara med om. Japp. 
Efter fisk-spat så drog vi oss mot några smågator som vi blivit tipsade om av gårdagsnattens roomies. Vi hamnade i ett kvarter med massor av superbra secondhand-affärer, och jordens mysigaste fik. Köpte pina colada-smoothies och köpte klänningar. Inhandlade även en hatt av någon outgrundlig anledning, men den blir nog välanvänd. Well. 
Vid sex-tiden drog vi oss mot middagen i form av samma pasta på samma resturang som igårkväll, och har nu den senaste timmen lärt känna två tjejer från Österrike som det nu alltså verkar som ska komma och bo hos mig några dagar när dom reser genom Sverige i augusti. Blir kul. Nu ska jag fortsätta tugga på min morot som jag alltså fick av ena österrikaren och packa ihop lite grejer. 

Imorgon åker vi hem. Det faktumet är helt åt helvete. Vill inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela