aannastinas.blogg.se

Man vill vara hög när man är ung

Publicerad 2014-07-30 10:26:33 i hejdå farväl vi ses igen,





Ja hörrni, gårdagskvällen går helt seriöst in i historieböckerna som en av de mest surrealistiska och roliga i mitt liv. 
Vi besökte alltså Christiania. En stadsplätt i Köpenhamn där det är legalt att sälja, köpa och framförallt - röka gräs. Bli hög som ett hus är inga problem alls här med andra ord. Och vilket ställe. 
Vi hängde på våra sänggrannar och några brasilianska snubbar som bjudit med oss bort på äventyr. Efter en halvtimme/40 min lång promenad anlände vi till denna plats. Lukten av weed slog till på en gång, överallt rullades joints, spelades musik, såldes armband och byggnaderna var färgglada. Vi bosatte oss vid ett bord utanför en av klubbarna. Köpte några öl, pratade om allt som finns att prata om i många timmar, garvade en hel del och blev höga. Rätt stabilt. Att alla människor satt där och rökte på var för mig så himla konstigt,  roligt och hela faderullan. Kom igen, jag kommer från Kälen och har inte sett ett skit förutom granar under mestadelen av mitt liv och så hamnar jag här? Bilder inuti själva Christiania fick man dock inte ta, pga faktumet att knark är illegalt i övriga Köpenhamn. Makes sense. Nåväl. Efter många timmar sittandes och bara ha det gött så stegade vi tillbaka. HÄR försvinner dock resten av minnet av promenaden hem. Men kvällen var rolig. 

Idag ska vi dra oss mot diverse inköp, lite eventuellt picknick-häng och bara njuta av våran sista dag. För det är precis det det är. Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela