aannastinas.blogg.se

En till av alla andra nätter

Publicerad 2015-08-30 15:08:38 i hejdå farväl vi ses igen,



Söndagen till ära begav jag mig utåt från hemmets trygga vrå redan vid nio imorse, cyklade genom stan bort mot Ansgar. Här vankades det dop av lilla Ellen, jag träffade bästa Maria & bästa Marit, gled in på gudstjänst och försökte se gudstrogen ut när Nattvarden delades ut. Kan väl vara på sin plats att påpeka att jag trots allt är ateist, men ett besök i kyrkan nån gång ibland och sjunga lite kan ju vara skoj. Särskilt när man får träffa folk man gillar och bjuds på massa fika efteråt. Nåja. 
Efter att fikat var fikat och jag hade haft deeptalk med en 99årig präst (!!!!!!!) så cyklade jag hem igen och läste in det sista av det jag har föreläsning på imorgon. Nu käkar jag ostmacka med käre Elias och snart ska jag cykla ner till stationen. Pappsen är på hemväg från Dalarna och befinner sig lämpligt nog i Uppis ett par timmar. Ska ta med honom på fik. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela