aannastinas.blogg.se

Hjärtskärande rätt

Publicerad 2016-07-30 16:52:04 i hejdå farväl vi ses igen,

Så var första yran-fredagen finito. I sällskap av lilla familjen inledde vi detta med att inhandla fem pizzor på jazzköket, satte oss i bilen och x antal bilköer senare anlände vi hem till Jonas där det vankades förfekke. Vi korkade upp den billiga skumpan, käkade pizza och glodde på bilder på storskärm från mina kära bröders kanot-tur förra veckan.
Någon timme och inledd fylla senare hamnade jag borta hos Hannerz, Gustav och jag hivade en flaska gin och hade trehundra photoshoots. Sen så. Vid halv åtta begav vi oss till stan, jag spydde på en förfest, kramades med min saknade Onyee (som en halvtimme senare gaddade in Bob hund-loggan på armen) och sprang runt mellan spelningar och kompisgäng med mitt extremt berusade nylle. Drog ett par avstickare till stråket, hivade en mindre behövlig öl och slog följe med några från Sundsvall som smugglade in mig på campingen. Blev utslängd vid fyra-tiden och ringde ett desperat samtal till min gamle far som fick så vackert lov att hämta sin berusade dotter i stan.
Och idag då. Har varit bakfull, gått i skogen och käkat århundradets äckligaste wok. Nu må jag lägga benen på ryggen och springa ner mot stora vägen. Yran dag två vankas.
Skjut mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela