aannastinas.blogg.se

Underground

Publicerad 2017-08-26 23:03:13 i hejdå farväl vi ses igen,

Och min sista dag norröver på ett litet tag fick jag spendera på bästa sätt. Tryckte en halv lasagnejävel med mamms å papps, agerade frisör och mjölkade kossor. Packade det sista, tryckte upp en dubbelsnus och brummade iväg in mot stan. Mot Julle. Väl framme vankades det dessutom ett högst kärt återseende i form av min fina Challe, och i dessas sällskap snackade vi karaktärer vi minns, gångna haff, småsyskon som sexdebuterar för fulla muggar och den gången jag och Julle kutade genom Uppsalas gator, bakfulla som as och var två sek från att missa lilla pendeln. Jovars. Bilade hem med ABBA i högtalarn och tänkte nu däcka som en annan pensionär.


Vilken himla fin sommar det blev. På alla sätt och vis. Vad bisarrt att jag faktiskt flyttar imorgon. Vad fint att både Uppsala och Kälen finns kvar, närhelst en behöver dom. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela