aannastinas.blogg.se

allting går på tomgång, när vi snurrar runt runt

Publicerad 2017-12-08 14:37:06 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Lilla livet snurrade fort, och plötsligt var min resa i norr över övr för denna gången. Fick spendera min sista dag i sällskap av min ömma fader, ute på fältet då vi högg ved, malde gröpa och mockade ut hos kalvarna. Ja jävlar. All detta ackompanjerat till min ungdoms gamla progg-dängor och tre prillor konstant i käften. Tog kvällståget söderut.
Och väl framme hamnade jag i en full Peters sällskap då jag stod och lökade vid Brommarondellen, och sedan trillade lilla skolgången igång åter igen - och jag spenderade livet i sällskap av lilla e-nytt-redaktionen där jag mejslade ut artiklar till höger och vänster, satt i samtal med naturskyddsföreningen och skrek när ÖFK gjorde sitt kvällsmål. Vilket jag beskådade på Filips iPad med resten av gänget kollade på Thåström-videos. Jo jävlar. Och idag är det fredag. Om en timme är det helg, och ikväll ska jag dansa på söder. Att livet skulle te sig såhär?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela