aannastinas.blogg.se

vår sista dans

Publicerad 2017-12-26 23:16:38 i hejdå farväl vi ses igen,

 
vad gör väl nåt när en fick spendera sin juldag i sällskap av livets absolut största favoriter, en monsterfylla och oklara hångel?
Nåväl. Jag hamnade hemma hos Schuby efter att jag tagit tågjäveln till stan(???), inhandlade snus och kickstartade kvällen med gamla favoriter, dricklekar och alldeles för mycket öl. Vi dansade till e-type, kärleksbekände oss, snackade diffusa minnen och hamnade på gamla teatern utan att någon riktigt vet hur. Och sen. Vi spenderade x antal timmar i de överfyllda lokalerna som jag inte befunnit mig i sedan min studentbal, bärsade, kramades med gamla vänner, däckade i toakön och hånglade bakom ett draperi. Like the good ol days. Vaknade klockan 09.30 i Valla utan några egentliga minnen kring hur jag komit dit i första taget, tog en taxi till BT och hamnade hemma för en dag i bakfyllans tecken. Har kramats med pappa, lagat fucking saffransglass, mjölkat och avslutat kvällen med en redig jävla brakmiddag i sällskap av lilla familjen. Vi drack rödtjut, snackade om exakt jävla allt mellan himmel och jord, käkade älg och garvade tills saffransglassn strömmade ut ur öronen. Nu tänkte jag däcka. Ändå mycket bra dygn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela