aannastinas.blogg.se

Vi drack Chapel hill direkt från flaskan

Publicerad 2017-07-30 19:26:42 i hejdå farväl vi ses igen,

Så slutligen sista yran-dagen.


Lilla jag fick mina böner hörda och således skjutsade lilla mor in sin alkoholiserade nikotinberoende dotter till den stora metropolen Östersund, jag hoppade in på Strandvägen i sommarvärmen. Väl framme i den stora villan vankades det kära vänner, en sommarkväll, kärlek, allsång till Ebba grön, cigaretter och öl. Precis som så sig bör. Följde upp detta med att glida in på festivalområdet och få öronen fyllda av Annika Norlin. Östersunds egen. Fan vad fint det var. Jävlar i MIG. 
Efter detta vankades det ett par mellanfester, jag drack Corona och dansade till levels i ett fönster någonstans i stan, drog mi på berusade ben åter mot förfesten, kramades med gamla bekanta, hällde i mig stulen prosecco och diskuterade Henrik Berggren medan ögonen pryddes av stjärnor. Sen vankades det ingen mindre än fking Henke B. 
Och det vill jag lova. Mer eufori och moshpits under en spelning var det ett tag sedan jag befann mig på. Helt jävla fantastiskt. Fick annastina 16 år att nöjd luta sig tillbaka medan annastina 20 år skrek ut sin själ till When we were winning. 

Annars så. Kvällen fortsatte med express-öl i gamla vänners sällskap, jag råkade kaskadspy en gnutta då denna expressölen konsumerades liiiite för snabbt och följde upp detta med att skrika bort den sista lilla delen av min existens till presidenten. Dansade vidare till Hurula när konfettin lagt sig och fyrverkerierna var avfyrade, tryckte en box från thaivagnen, snackade framtiden med främlingar och hamnade på stråket istället för att avlida till final countdown. Aja. Så kan det väl gå. När int haspen är på.

Hamnade på 02.30-bussen hem. Däckade vid hemkomst vid 04.00. 

Och idag. Har varit bakfull. Inhandlat liggunderlag för över tusen jävla spänn, glott på frystorkat käk och förpackat toapapper i plastpåsar. Imorgon ska jag och min storebror ut på en liten fjällvandring. 3 nätter ska vi spendera i tält på olika platser i Jämtlands fjällvärld. Lär knappast bli någon uppdatering på denna lilla hemsidan, men men. Ibland måste en få koppla ifrån.

Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela