aannastinas.blogg.se

man vill bli hög när man är ung

Publicerad 2017-05-31 16:44:14 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Kära vänner.
I brist på annat att rapportera om varken i bild- eller textväg det senaste dygnet så får ni hålla till godo med några bilder från motsvarande försommarperiod för en hujedans massa år sen. Eller ja, fyra för att vara exakt. Några månader innan denna lilla hemsidan föddes. Tänk va. Att en faktiskt har varit yngre och dummare än vad en är nu. Att en ändå fått med sig en del livserfarenheter, kunskaper och möten - trots att allt som en gång existerade i ens världsbild var om en kunde hitta någon som kunde köpa ut den där gredos-tetran. Tänk va.
 
Aja. Mina dagar numera fylls av en enorm tentaångest, då jag har detta läsårs avslutande examination på fredag. En jävla massa stratovulkaner, konvektionsströmmar, cirrus-moln, demografiska transitioner och renässansideal som ska tryckas in i denna arma lilla skallen. Således har jag suttit bänkad med det de senaste två dagarna. Har till råga på allt missat fyra tvättider och har i skrivande stund fullständigt slut på trosor. Hoppas ni antecknar flitigt. 
Nej men. Det blir väl någon rå på detta med. Ikväll vankas det läsårets sista spexmöte, med mig som huvudansvarig för detsamma. Tema till nästa års spex ska väljas och jag kommer lämna denna kvällen med en känsla av dels lättnad och dels separationsångest. 
 
Men så är det väl. När man släpper taget tar man steget. Vi hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela