aannastinas.blogg.se

du fick en kille och ringde aldrig igen

Publicerad 2017-11-29 22:00:41 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Idag vankades det första redaktions-dagen med e-nytt. Jävlar. Och jag barrikaderade mig runt nyhets-desken vid 08.40 imorse och resterande del av den förmiddagen kom att resultera i att pimpla julmust, vara förbannad över obesvarade telefonsamtal (tänk samma känsla som när ingen svarar klockan 02.30 på fyllan. Fast mer ilska än uppgivenhet. Samt nykter istället för pissfull), och att slutligen få till mitt scoop om brandsäkerhet. Åkte till brandstationen och glodde på män och ställde frågor om värmeljus. Som en gör en onsdag. Nåväl. Fick avsluta min dag i soffan i sällskap av mina kära och yoghurt-middag. Allt går att överleva. Titta bara på Rasputin, snubben i tsar-ryssland som blev dödligt förgiftad av cyanid men ÖVERLEVDE följt av att han blev skjuten tre gånger (inklusive i pannan!!!) men ÖVERLEVDE. Följt av att han blev slängd i en flod och DOG. Aja. Allt har ett slut. Även för en som verkar vara odödlig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela