aannastinas.blogg.se

under broarna i skanstull

Publicerad 2017-11-26 21:41:53 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Så att. Jag steg upp från John Blund igår morse vid 09, hällde i mig en frulle, och spankulerade mot transprten norröverr. Mot Uptown närmare bestämt. I sällskap av gamla nedladdade morgonpass upptäckte jag snart att min transport skulle komma att försvåras av faktumet att all pendeltrafik mellan Stockholm och Uppsala alltså var inställd!!!!!!! Best day!!!
Nåväl. Efter femtio arga samtal till SL, och en timme som strandsatt i jävla Sollentuna av alla ställen - så tog jag mitt pick och pack, hamnade på centralen och köpte en SJ-biljett istället. Och jorde entre på nationernas nation en timme senare. Sedan följde oppittje med den bästa av damföreningar, pussade på Helena, drack julöl, sjöng infanteriet och röstade i inval. Dagen fortskred, jag promenixade hem till Challe enbart för att vända i dörren och återvända mot nationen, drack bärs med Matti och inledde glöggkvällen. Glögg dracks, jag svidade om till min outfit schackbrädet, komponerade visor så som "bjällerkuk" och HJ lussade för samtliga föreningar på nationen. Jag råkade gå och bli dyngrak, pratade jamska med Josefine och kvällen fortskred bort till GH för släpp, och sedan vidare till Upplands för 04a. Jovars. Ska det vara så ska det vara. Dansade till skev techno, shottade med Rebecka och däkade på rackarberget alldeles för sent.
Vaknade, hamnade på VGs med Challe, Linnea & Gurra, tryckte den traditionella bakisbrunchen, råkade boka flyg till Prag (???) och tog pendeln söderut. Och dagen fortskred med att käka makaroner i sällskap av lilla Björken-famljen, snacka skit, pynta och glo på videos av folk som hånglar för första gången. Jovars.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela