aannastinas.blogg.se

dom kommer inte hjälpa mer

Publicerad 2017-10-23 10:36:09 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Ja jävlar. Lördagsmorgonen kom med dunder och brak, och med den också ett pass i majs, som i vanlig ordning arbetades igenom i bakfullt tillstånd. I sällskap av mina kära pyntade vi smörgåstårrtor, jag nyktrade till fram emot 10-tiden, morsan anlände, kaffe konsumerades, smoothies gjordes och det hela var såhär med facit i hand - inte helt dumt. Älskar fan majs. Nåväl. Klockan slog 16, vi var till slut klara med städet, jag drog med mig morsan till Josefine och snart så poppades det bubbel till höger och vänster. Diskterade genus, Jämtland och Virtanen - och hamnade på nationen efter en rask bilfärd. Och så inleddes kvällens Oppsittje. Kramades med mina kära, snackade systerskap, snapsade, sjöng, morsan blev dragen, saker citerades till höger och vänster, jag råkade köpa en anka för 130 spänn, ännu mer sånger sjöngs och jag fick med mig en lycklig morsa till sängs vid tolv-tiden. Och det var den kvällen. Följande dag var vi bakfulla, hällde i oss frulle för drottning och fostervatten, spankulerade runt ett par timmar på stan, fikade med Anders och fick skjuts hem till kagge av Jessi & Peter. Och snipp snapp snut så var den helgen slut. Fick avsluta den med Edith Piaf och sushi, så kan faktiskt inte klaga allt för mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela