aannastinas.blogg.se

med vår vänskap

Publicerad 2017-10-30 12:28:25 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Och denna lilla bildjäveln får ändå sammanfatta min söndag. Vaknade bakis och jävlig i Jockes korrerum till att det snöade, sammanfattade gårdagen med ett "herregud" och rullade ner mot VG för den obligatoriska bakisbrunchen. Efter det som kändes som två års väntan fick vi kalasa på pannkakor & hummuswraps, snackadde existensen med Gurra efter att Jocke rullat bort till """"terassen""""" för bärs (???) och vi ramlade ut i den orkan som omhuldat Uppsala bort till det som en gång i tiden vsr Hugos för lite skitsnack med Linnea & hennes norska kompanjon, jag petade tänderna, snackade hemmafester och hembränt och hamnade i vanlig ordning på nationen för bakis-snack med ett gäng ypsor och lilla Johan som satt och kalasade på en calzone. Sen så. Jag tog mitt pick och pack och hoppade på tåget hem. Lyssnade på femhundra sommarprat, blev strandsatt utanför Ljusdal när tåghelvetet hade kört på en älg och hamnade hemma någon timme försenad. Men det spelade inte så stor roll. Att få vara hemma är ändå det bästa av fucking allt.
 
Nu ska jag fira att jag lärt mig backa med den äldsta av våra traktorer samt att jag hällt in två ton gröpe i fjöset, med cirka femtio kaffekoppar. Livet än ändå det där som pågår mellan fyllorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela