aannastinas.blogg.se

varför får jag inte på mig dina blåjeans?

Publicerad 2017-10-12 09:57:15 i hejdå farväl vi ses igen,

 
 
Så. Sen sist DÅ.
 
Jag pallrade mig iväg bort mot hållplatsen, hoppade på 309an och inledde färden mot något slags centrum. Nåon slags civilisation. Svängde förbi systembolaget Brommplan, inhandlade mig en flarra bubbel och hoppade på tuben till Odenplan för att fly fältet under en kväll.
Och så. Till tonerna av Kent spankulerade jag hem till Josse när pendeln väl anlänt till Uppsala, vi poppade bubbel, diskuterade landsbygdförakt, Fredrik Virtanens kompletta idioti och bredde på jamskan så mycket som det bara gick. Olov knäppte en norrlands och vi spankulerade bort mot Linnea för ett stycke födelsedagsfest. Möttes av en lägenhet fylld till bredden av människor, jag snackade massa skit med Dennis & Gurra, fick en väldigt potent GT i handen och stegen avgick mot bussen för att ta ett antal berusade själar in till stan. Hamnade på Orvar. Skräll. Fick falconmerch pga falcondagen, hällde i mig en icke så välbehövlig 04a och mordhotade uppenbarligen Linus (???). Nåväl. Däckade i Stenhagen hos Gurra efter ett välbehövt stopp på max och sjukanmälde mig.
 
Och gårdagen. Gårdagen spenderade jag i Uppsala, i lite olika konstellationer av människor. Gurra bjöd på stekta ägg, Linnea bjöd på en fest-skitig lägenhet, My bjöd på protokoll-läsande från senaste Oppsittjet, Challe bjöd på loppisrunda och Orvar bjöd på pepsi & pommes. Hoppade på pendeln vid 18, mycket nöjd över mitt val att ta paus från existensen en dag. Hamnade efter två timmars Kent-lyssnande på kaggen och spenderade in kvll med att koka makaroner i sällskap av Alex och att strökolla PH. Däckade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela