aannastinas.blogg.se

Det sista vi två ser av varann

Publicerad 2017-09-19 21:20:42 i hejdå farväl vi ses igen,

Tro det eller ej men lilla jag är fortfarande vid liv. 

Trots en viss avsaknad från min sida på denna lilla hemsidan har hela två dygn passerat. 

Aja.

Gårdagsnatten spenderade jag på ett nattåg söderut, lyckades slippa fredags-Jörgen som carpade jävel under min resa norröver, så var högst nöjd över detta faktumet. Nåväl. Anlände till stökhölm vid 06, halsade en kopp brygg och två timmar senare anlände jag till kagge. Och så fortlöpte en dag bestående av obegripliga uppgifter, diskussioner om Korea och svensk militär, otaliga kaffekoppar och en liten fylla med korre-polare under kvällens lopp. Vaknade halvbakis till att det idag vankades fokus-timmar, folk föreläste om hjälparbete i utsatta länder, jag cringade så fort jag så lite som kände doften av teorin gällande den vita mannens börda - men överlevde förmiddagen. Fick i mig några koppar kaffe.

Vad else. Efter detta följde några timmars prokrastinering från faktumet att jag både har en film att regissera och spela in, samt en jävla artikel om jävla Sverigedemokraterna att skriva. Bosatte mig runt mitt köksbord med musikar-gänget, halsade en dosa snus och hamnade vid bryggan för att fira kära Bella som fyllde 28. Snackade alkoholkultur, potentiella maskerad-teman, grillade champinjoner och blev tillochmed övertalad om en resa till Tanzania o februari. Hjälp. 

Och det var det. Hoppas ni antecknade flitigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela