aannastinas.blogg.se

Inte skyldig nån nåt längre

Publicerad 2017-09-25 21:20:42 i hejdå farväl vi ses igen,

Och lilla jag kickstartade veckan med att vakna upp bredvid Hannerz med hennes alarm tjutandes i örat, fick en knäckemacka intryckt i käften och sen var det åka av. Hela vägen till Stökhölm. 

Klockan slog tolv när jag rullade in i ett soligt Hornstull och blev upplockad av kära Ida. Vi spankulerade längs med gator av gamla visioner och ramlade in på loppis efter loppis på vår lilla runda. Hamnade på ett gudomligt veganskt lunchhak, jag tryckte i mig potatismos tills det rann ur öronen på mig, vi snackade framtiden och gamla kärlekar, bostadskris och tobak. På tal om tobak så följde vi upp detta med att hoppa på tuben mot Hötorget, och hamnade på en affär helt dedikerad till snus. Jag komponerade ihop en dosa med smak av lingon, peppar & citrus, kramade min kära farväl, tryckte in ett sommarprat i öronen och en dryg timme på diverse kollektivtrafik senare landade jag på kaggen. Sprang hem och droppade väskan och ramlade in i bibblan där det vankades motown-tolkningar av musik-eleverna. En timme av fantastiska jävla framträdanden senare ramlade jag hem, snackade kass journalistik med Alex, käkade makaroner, duschade livets mest välbehövda dusch och ringde brorsan. Han fyller visst 34 idag. Tack Gud att en blir äldre med åren skrockade jag och insåg där nånstans att det ju faktiskt stämmer.

Aja vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela