aannastinas.blogg.se

jag klarar mig själv, jag kan städa, jag kan laga mat

Publicerad 2018-02-04 19:08:07 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Så kom lördagsmorgonen. Jag krigade mig upp ur sängen klockan 06.00, efter att totalt ha sovit i 45 minuter, drog mig mot UKK och ramlade på bakulla ben in i Krisse & Challe. Det vankades skidutflykt. Sagt och gjort. Jag fick äntligen sova några timmar på bussen som tog oss til Dalarna, vaknade till liv av att jag skådade fjäll, och ställde mig i kö till att få hyra utrustning. Vi hällde i oss första jägern, fick åka några åk efter att jag till slut fått mina signalkräfte-skidor, min bakfylla försvann sekunden jag hamnade i en ankarlift  med Challe bredvid mig och vi åkte tills vi stupade. Hamnade på Rommes värdshus, jag garvade ihjäl mig åt sällskapet bredvid som diskuterade aspberger (tänker inte ens gå in på detaljerna) och vi hällde i oss öl och jäger som om livet hängde på det. Vilken jävla dag. Klockan slog 16 och vi bosatte oss på bussen hemåt, snackade livet och bärsade. Åkte igenom mellansveriges mittpunkter, knäppte ännu en öl och anlände till Uptown. Jag inhandlade sushi och bosatte mig på pendeln till kagge. Däckade sekunden jag satte min fot innanför dörrarna.
 
Och idag DÅ. Idag har varit på kvitto på den gångna helgen. Har varit bakis, haft ont i varje centimeter av min kropp, krigat mig till Ica och glott ikapp mello. Gjort linsgryta, snackat med farsan och rekat efter boende till hösten i sällskap av mina blivande roomies. Jo jävlar. En klassisk söndag, med andra ord. Mycket jävla nöjd med den gångna helgen. Hardda ku till trots.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela