aannastinas.blogg.se

dom sista från festen går hem

Publicerad 2018-01-22 16:06:58 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Ja kära vänner. Jag tog mitt pick och pack (aka en extra tröja & kameran) och hamnade i city of sin. Mötte upp mis hermanos och i dessas sällskap bosatte jag mig på fiket vid Katalin. Vi snackade kassa sagan om ringen-förlängningar, feta böcker och huruvida vi ska genomföra den där London-resan eller ej. Det hela lutade mot ett starkt ja. Det blir nog fett. En timme blev två, och jag kramade ina kära farväl och på återseende. Spankulerade bort mot nationen där jag kramades med kära spexers och blev medbjuden på sittning. Absolut svarade jag och sänkte en tuborg i Maddes & Josefiinas sällskap inlåsta i förrädet. Som så många gånger tidigare. Det var fantastiskt. Kvällen fortskred, jag bar tallrikar, hällde i mig käk, snapsade och sjöng gamla snapsvisor medan Minna höll tal och jag insåg ungefär exakt hur mycket jag älskar mitt spex. Ganska jävla mycket. Begav mig mot studentvägen när klockan närmade sig 21, mötte upp Siri vid folkes och vi hamnade på fest på studentvägen. Jo jävlar. Gjorde som alla rimliga människor, och umgicks enbart varandra under kvällens gång. Drack groggar, snackade gångna tider, konstaterade att vi firade 2-årsjubileum som vänner och hamnade åter på nationen efter att ha brutit oss in på EP och jag skanderat ut Samir & Viktor-låtar i campus-lokalerna. Jag sjöng jämtlandssången på sexa, drack tuborg med vänner och hamnade på gamla Etage. Hängde med en tjej som var stenhög, Siri spydde och jag fick en käftsmäll. Beslöt oss för att ta taxi hem. Vaknade till dokumentärer om Pablo Escobar, och att det vankades brunch med gamla vänner. Vi käkade scrambled tofu, Hanna skvallrade om dejtinglivet i Eksjö och vi diskuterade läraryrket över en kopp kaffe för mycket. Åkte hem innan klockan slagit allt för mycket. Snackade med farsan. Spenderade kvällen framför narcos. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela