aannastinas.blogg.se

Hjärtat pumpar på utan problem

Publicerad 2018-01-04 23:48:35 i hejdå farväl vi ses igen,

Ytterligare ett dygn har spenderats innanför Tjeckiens gränsen och jag börjar så sakteliga faktiskt lära mig gatorna runt läggan och uppför vilken tub-gång en ska gå uppför. 


Gårdagskvällen inleddes med bubbel i soffan och att vi raskt beslöt oss för att skippa pubkäk och istället drägga ner oss med nudlar, pannkakssoppa och bärs. Glodde på retro, spelade Frej Larssons nya dänga "Martin Timell" och blev fulla. Ramlade gatan bort till nebe för billiga drinkar, halsade pina och Linnea spillde ut blue lagoons till höger och vänster. Was great. Tog tuben till andra sidan stan, blev erbjudna gräs och ramlade in på klubben. Jag kallade mig för "Fitta" under kvällens gång och köpte billig bärs, sprang mellan dansgolven, dansade till ABBA och förundrades över "oxygen-bar" det vill säga smaksatt syre som såldes??? Aja. Klockan blev halv tre, vi var tankade och tog en taxi hem. Däckade. 
Och idag. Idag har det erbjudits turistande, att vi utforskade de äldre delarna av staden, gick uppför kilometer av trappor och hade photoshoots på broarna. Tryckte en sub och försökte undvika den tjeckiska maffian i toakön. Avslutade dagen med att bosätta oss på The Pub där vi hade en egen öltapp på bordet. Mötte livets bästa pub-personal-snubbe, ölade och käkade pommes. Taggade hem och kollade serier. 
Jo jävlar. Imorrn vankas sista dagen. Det blir ändå nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela