aannastinas.blogg.se

Åttonde mars

Publicerad 2018-03-08 16:37:47 i hejdå farväl vi ses igen,

Jag är så helvetes jävla stolt över att vara kvinna. 

Jag är så helvetes jävla stolt över att ha pallat det så här långt. Genom år av trakasserier, fysiska som psykiska - som angripit mig enbart på den grunden att jag råkar vara född som kvinna. Jag är så helvetes jävla stolt över mina syrror. De som stått bredvid mig, de som inte känner mig, de som backat upp mig och de som skrikit när jag inte orkat längre. Systrar som finns överallt. 

Jag är så helvetes jävla stolt över alla som orkar med det här helvetes jävla patriarkatet vi lever vi. De som skriker när andra inte orkar, de som orkar när andra inte orkar och de som erbjuder en famn och en soffa när den där snubben blir för mycket. Kvinnor som finns överallt.


Jag är så helvetes jävla stolt över att vara kvinna. Jag orkar, vi orkar, för att vi måste orka. Vi kan inte banga festen nu. Vi tar varandras händer och håller hårt, går in i patriarkatet och krossar det som en flaska mot ett huvud. Nog är nog. Vi håller varandras händer in i det sista.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela