aannastinas.blogg.se

När vi dansar (aldrig träffat nån som du)

Publicerad 2018-03-02 22:17:54 i hejdå farväl vi ses igen,

(null)

(null)

(null)

(null)

Och TROTS att jävla Anders tryckte en kniv i foten när han skulle göra guacamole och vi fick spendera fem timmar på akuten, och TROTS att min Jämtlands-vistelse är slut om två dagar och TROTS att bilmotorn förfrös idag när jag i brinnande trafik skulle ta mig över frösöbron - så rullar livet på. Jag får umgås med kära kusinbarn som är här i några dagar, jag får riva ner hö, jag får köra traktor och dricka bärs. Allt är som det ska när jag är här. Och tanken som slår mig gång på gång är att det ju inte alltid kommer vara såhär. En dag kommer ju allt som Lilla Lovis sa - att försvinna. Iallafall så som skepnaden ser ut just nu. Men vafan. Ikväll lärde jag mig - efter tre år - att ta bort min eyeliner utan att smeta ut skiten fullständigt. Så även om allt ständigt förändras, så kanske vissa saker innebär lärdomar och att det blir lite bättre i slutändan. Nu ska jag knäppa en bärs. Ma höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela