aannastinas.blogg.se

allt dåligt för med sig något gott

Publicerad 2018-05-02 17:13:19 i hejdå farväl vi ses igen,

 
FINALBORG
Så. Det närmade sig sitt slut. 
Hela förmiddagen kan väl sammanfattas med ett enda stort mörker. Bakfyllan och tröttheten började göra sitt, och en chipspåse hade aldrig suttit mer välbehövligt. Jag kollade på youtub-klipp, Challe svängde förbi och svidade om till hovis-outfit, och jag konstaterade att det var dags att ta tag i lilla existensen. En sista kväll vankades det trots allt. 
Och jag svidade om och tog bussen till Stenhagen, där Gurra & Linnea hade letat upp en sista liten cider som vi delade på till tonerna av tysk studentromantisering och smaskandes på en påse chirre. Mot Norrlands. Och väl på Norrlands vankades det Majmiddag, vi hällde raskt i oss fördrinken i ett sista desperat försök att minska bakfyllan, vi blev placerade med Sara & Wännströms, och en sexrätters middag vankades. Vi slurpade på dyra viner, sjöng snapsvisor och hällde i oss ostbrickor och "lökmusliner" som om livet hängde på det.  Konstaterade att detta hade vi verkligen inte råd med men VAFAN, sjöng en snapsvisa till och en timme blev raskt till sex timmar. Hällde i oss en mellanöl på Orvar, snackade skit och lyssnade till jojk och tal. Det blev en jävligt värdig avslutning på Valborg 2018 ändå, vill jag påstå. Däckade hemma runt 01, Challe anslöt vid 04 och vi spenderade en halvtimme med att gå igenom kvällen. Vaknade vid 09 och tog pendeln hemåt. Och det var det.
 
Tack för en fantastisk Valborg Uppsala. Det är tufft att lämna en plats som betyder så mycket för en, där alla gathörn symboliserar något. Men vafan. Nån gång måste man väl gå vidare. Även fast jag inte är redo riiiiktigt än.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela