aannastinas.blogg.se

du spiller champagne på mina vita nikes

Publicerad 2018-05-07 19:45:32 i hejdå farväl vi ses igen,

 
HÄR HAR DET HÄNT GREJER I LIVET VA
 
Sedan sist då. Sedan sist har lilla jag kastat ankare in i helgen, och klockan 14.30 på fredagen bosatte jag mig på ett tåg mot Linköping. Äventyr JAO. Väl framme i Linköping vankades det kära återseenden beståene av det lilla kollektivet, Elias, Alice & Elvira - i vilkas sällskap jag firade in helgen med tacos, GT & vår mest fantastiska musiksmak. Kvällen rullade på och vi avhandlade en krogkväll, fick dudes utslängda, ölade, dog till Kanye Wests senaste singel och däckade enbart för att vakna till att ett köpenhamns-dygn vankades.
 
Så. Vi drog våra bakfulla ben mot stationen, spelade Skipbo på tåget, Elias nr 2 anslöt vid Kalmar och vi skrek högt när vi passerade Öresundsbron. Elias sjöng ut regn-låten och klev in i ett soligt Köpenhamn. Mot Christiania!!!!!!! 
Och så fortsatte den kvällen. Vi bärsade i chris, hade allsång i en park, njöt av de otroloit höga sällskapet och munchade kinamat. Elias fick en psykos och vi beslöt oss för att hälla i oss några drinkar. Sagt och gjort. En pina colada blev raskt till fem, och efter en öl på seven eleven vankades det KÖTTBYN. Allas vårat hjärtas låga. Vi dansade på jazz-pub, drack öl ur plastglas, garvade ihjäl oss till anekdoter jag aldrig kommer minnas och klubbade till klockan 04. Resten av järngänget dansade vidare in i morgonen, medan lilla jag givetvis hamnade i en förort till Köpenhamn. Däckade 06.
Och så gårdagen. Efter att jag krigat mig iväg till en dansk pendel och försökt lajva smooth n global på city-bussen gjordes det entre i Christiania där resten av sällskapet låg avdäckat efter en stark insats under morgonen. Vi gled runt i den minst sagt speciella stadsdelen, däckade i solskenet, brände sönder mina armar och hamnade åter i stan för konsumtion av mat och att däcka i ännu en solbeklädd park. Tog tåget hem vid 18. Var hemma på kagge först vid 02, efter skipbo med Elias, livsdiskussioner, århundradets stress för att hinna med tuben hem och en promenad från Nyckelby.
 
Så idag. Idag har vi haft antagning på lille skolan. Har snackat skit med blivandde reccar, diskuterat pitch-ideer och konsumerat kaffe i solskenet, mina sönderbrända armar till trots. Nu vankas en otroligt välbehövd dusch. 
 
Så där håller det på och kallas livet. Tack som fan för en fantastisk helg mina själsfränder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela