aannastinas.blogg.se

nätter utan sömn

Publicerad 2018-05-02 16:52:01 i hejdå farväl vi ses igen,

 
VALBORG
Helvete i min lilla låda. Och vi klev på dag fem.
Vaknade sliten och jävlig vid 09 på måndagen, ifrågasatte starkt min existens med dundrade likväl ut i ett Uppsala Valborg. Solen lyste med sin frånvaro, men stan var packad av folk, jag sprang in i Hellmers och strax hade hon dragit med mig på skumpafrulle vid Vdala. Här vankades det pastasallad, kärlek, bubbel och ÄNNU mer Avicii. Klockan tickade på till 11, och vi rörde oss i samlade trupp mot eko. Årets händelse hade anlänt. Jag dansade runt bland människor, hittade kära HJare som hällde i mig fireball, sprang in i Linnea, Kerstin & Mr Valborg och vi drog en dansrunda runt bland kidsen med boomboxen. Kramades med allt jag såg, dansade, bärsade och skrattade ihjäl mig omvartannat. Mensade ner mina vita brallor lyckades jag med ocks. Nåväl. Klockan tickade på till 14.30 och det var dags för undertecknad och My att ta oss mot champagnegaloppen på ÖG. Vi kissade i buskar, dansade längs med EP och hamnade mitt i brinnande sång vid Carrobacken (där cirka 40 000 per hade samlats. Givetvis). Jag headbangade till "vintern rasat", halsade ur min ölburk och vi dansade vidare bort mot ÖG. Så. Typ det roligaste jag gjort. Fking CHAMPAGNEGALOPP. Totally recommend. Bubblet flödade, Frida dränkte mig, livebandet var tamefan guld och allt var bara så jävla roligt. Spankulerade hemåt två timmar senare, dänkt i bubbel, hamnade i en två mil lång pizzakö och tvättade håret i Challes handfat. Sen vankades dedt nya festligheter. Hamnade nere vid Lutis där kära gamla spex-vänner hade samlats, jag stal folköl och vi snackade gångna tider på balkongen. Rullade mot nya äventyr bort mot eko, och hade allsång med Jocke till gamla house-klassiker. Rullade hemåt vid 22, helt döslut. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela