aannastinas.blogg.se

Vi fortsätter haffla

Publicerad 2016-04-29 22:15:35 i hejdå farväl vi ses igen,









 
Så blev det en dag idag också. 
Efter att jag vaknat eländig och bakfull så spankulerade jag iväg mot Ica vid kvart i nio. Inhandlade jordgubbar för drottning och fosterland och begav mig mot Väktargatan för lite gammal hederlig SKUMPAFRULLE. Arrrrrriba.
Plockade upp Elias & Ylva längs vägen och gjorde entré hemma hos Siri. Här vankades det kära vänner, poppa skumpa, käka vindruvor och en massa skitsnack. Precis som det ska vara med andra ord. MmmmMMM. Sjöng snapsvisor, carpade och konstaterade att jag och Frida inom kort skulle installera oss på Ångströms för att flytta flotte - således tog vi bussen dit sådär lagom dragna vid halv elva en fredagsförmiddag. 
Sen så. Vi städade runt vår flottbyggarplats, carpade i solen, väntade på vår tur och jag hittade en plunta i väskan som jag med glädje förde mot min mun. Timmarna av väntan gick och vi hann bli lite småsura, diskuterade dialekter, jag insåg att jag glömt min nyckel hemma :---) och till slut fick vi lasta på flotten på lastbilen. Sprang och hämtade ut våra våtdräkter och tog bussen tillbaka till Siri. Här vankades det kramar, skumpa och carpande i solen. Jag rökte min första cigarett på tvåhundra år, sänkte den sista skumpan, kramades med vänner som anlände och sjöng med till 80talets bästa. Fick låna Hannas cykel för att åka ner på stan och hämta upp min nyckel som kära Angelica hade tagit med sig, och mötte upp Ottilia, Elsa & Amanda på vägen tillbaka till Siri. Bytte identitet med Amanda och hällde i mig en tuborg i rask takt. 
Sen så. Snackade föräldrar, chips och livet i stort med de övriga som anlänt under min frånvaro, planerade den resterande delen av kvällen då stora delar i sällskapet skulle till Poplands, hällde i mig ännu en tuborg och så begav vi oss. Ylva, Elias, Hanna och lilla jag beslöt oss för att parkhäng skulle sitta fint och jag drog med mig Hanna till systemet. Inhandlade öl och pizza och vi bosatte oss på en gräsmatta, med vår bärbara högtalare och samtalsämnen som skiftade vilt mellan pungkulor till kärlek så var allt bara - himla himla bra. Och så välbehövt. Att bara få vara. I fina vänners lag. Ja jävlar.

Här satt vi i solen i timmar, carpade och beslöt oss för att dra oss hemåt. Tog sällskap med Ylva och Hanna in mot stan, och lagom till när jag och Hanna passerade ÖG beslöt vi oss för att nä, detta håller inte. En kvalborg kan inte sluta NU. Och vi drog på VG. Kramades med en söt Pontus som satt och kollade kårleg, inhandlade en tuborg och bosatte oss under vimplarna. Och vi pratade om allt. Det var guld verkligen. Skålade för varandras existenser, pratade om idioter vi lyckats beblanda oss med, hur det optimala hånglet egentligen genomförs och tryckte upp en snus. Ett mycket fint slut på en fantastiskt fin kvalborg.

Ja ni. Imorgon vankas det dagen med stort D. Dagen då hela staden blir ett festivalområde. Dagen då jag min lilla idiot ska åka på en knallrosa glittrig frigolitflotte genom Fyrisån. Dagen då jag ska öla i eko. Dagen då jag ska se Silvana. Dagen då jag ska på skogsrave. 
Ja jävlar.
FESTIVALBORG

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela