aannastinas.blogg.se

Jäblommen anthurra

Publicerad 2018-03-12 21:40:50 i hejdå farväl vi ses igen,

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Rubriken bjuder min kära far på, efter att jag under dagens samtal med honom blev informerad om att det betyder ISH "oj då" på jamska. Mycket ska man få höra.
Nåväl. Mitt dygn i Linköping blev av, vi dansade och kysstes och drack av samma blod. Som Kjell Höglund hade sagt. Jag fick umgås med två absoluta favoriter, vi drack bubbel, bussade över halva Linköping, hängde på ekonom-sittning, skrek ut snapsvisor, käkade den godaste sittnings-maten jag någonsin fått (!!!), glodde på mello på mellanfesten och jag dog av ilska när Benjamin Inkossa tog hem den viktigaste av tävlingar, jag snusade sönder käften för 500e gången, dansade på ett schlager-dansgolv, halsade shots, hånglade och däckade först vid 05-tiden efter att hela sällskapet fullständigt bekänt sin kärlek till Felix Sandman. Vad else. Vaknade nästa morgon, vi drog en runda på stan, inhandlade bakiskäk och bosatte oss hemma hos Alice för att glo på gamla filip&fredrik-klipp och jag tog tåget till Stockholm vid 16. Hamnade hemma. Gjorde linsgryta. Däckade. 

Och idag. Har pysslat på med scenografin inför galan, handlat chips med Becca, deppat med Silveby och käkat mangosorbet. Det blir en tidig kväll. Vi lever vi lär det går fan sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela