aannastinas.blogg.se

Roffe och jag har ett band i ett garage

Publicerad 2018-03-04 14:47:54 i hejdå farväl vi ses igen,

(null)

(null)

(null)

(null)

Och det firades 90års-kalas i Kälen för mig och min käre morbror. Halva släkten hade vallfärdat, bubblet hälldes upp och jag lekte med mina kusinbarn. Diskuterade yrkesval, livet och framtiden över ett glas rödtjut med kära ingifta fruar och däckade alldeles för sent med tanke på att det väntade full rulle idag. Full rulle komplett med fotboll, korsord, hö, skidåkning och att packa väskjäveln. Det sistnämnda som jag inte ens börjat med. Av den enkla anledningen att jag för i helvete inte vill lämna den här platsen. Det blir fan aldrig lättare. Det där med att åka härifrån. Allt jag vill är ju att vara 17 för evigt. Och bo här. Och dricka folköl. Och mjölka kor. Och käka ostmacka. Och smygsnusa. Och lyssna på Nationalteatern. Och åka 156an. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela