aannastinas.blogg.se

2013

Publicerad 2013-12-31 13:59:00 i hejdå farväl vi ses igen,

DÅ har cirka hela 2013 gått. Eller ja more like 364 dagar och 14 timmar. Dvs tio timmar kvar att få lite ordning och reda på detta året. Men men. Har varit ett bra år. Ett lärorikt år. Har även varit ett stundtals väldigt jobbigt år (men det tar vi inte här för här vi ska vi vara glada :):):):))
Är ändå nöjd. Det värsta som kan hända är ju faktisk att det går åt helvete. Och det är ju inte så farligt.
 
OCH med dessa ord tänkte jag nu bjuda på en sammafattning av vad 2013 har bjudit mig på. Varnar redar nu för ett långt jävla inlägg. Men det är ju faktiskt ganska kul med långa jävla inlägg.
 
 
JANUARI
 Började mitt 2013 på bästa sätt. Nämligen i sällskap med goda vänner, skrålandes in det nya året. Lyckades även missa tolvslaget, glömde nämligen bort för en minut att det var Nyårsafton och stod där som ett frågetecken och undrade varför alla skrek ut en massa siffror. Inte lätt alla gånger. Januari fortsatte med killingfödsel, övrigt fjösmys (dvs mocka skit), firade lilla Nyår ett par dagar efter det riktiga med mina bitches i Lystun varav en däckade klockan halv nio. Härligt med lilla nyår. Annars gjorde jag väl inte så mycket livsavgörande. Trippade iväg till Orrviken på Internationell fest och lite annat sånt smått och gott. 
 
FEBRUARI
 
Februari var som jag minns det, en ganska så underhållande månad. Började månaden med en spontan-kväll tillsammans med några tjejer vilket slutade inne i stan och med lärdomen att ragga aldrig på någon om du SÄKERHET vet att dom EJ är poliser. Månaden fortsatte med besök från Frankrike av en ung tjej vid namn Marie som visst skulle bosätta sig hos mig en vecka. Jajemen sade jag och började veckan med att sitta uppe halva natten och lära henne svordomar på svenska. Kan vara bra att kunna, ansåg jag. Tog bussen in till Torvalla för pannkakaor (käkade även nutella för första gången, och blev FRÄLST) och lite partajande. Ett partajande som slutade i en promenad mitt i natten mellan Torvalla och Östersund. Ett jävla virrvarr mellan radhus och skogsområden, men fram kom vi tillslut. Gött. Sade farväl till fransmännen och ett par dagar senare packade jag väskan och begav mig till Guadeloupe, Västindien. Här brände jag mig så jävla grovt efter första timmen att hela ansiktet svullande upp och blev en enda gele. Tur som fan att gick över. Var på undervattensafari, fick en mango i huvudet och nattbadade. Man fick även obesgränsat med gratis vin på flyget hem, så jag klagade inte,
 
MARS
 
 
Tripp trapp sade det och helt plötsligt blev det mars. Detta innebar MELODIFESTIVALEN (<33333333) och att jag förlorade cirka tvåhundra spänn i mina telefonröstningar på Sean Banan (vafan sverige? Robin stjernberg?) Åkte även en massa skidor, kom fram till att det fanns ett ganska så gott slalomställe ungefär en halvtimme från Kälen, så gissa vem som spenderade mycket tid där. Fick även godis av en främmande kvinna, och hade multipla tjejkvällar med sa12d, varav en slutade med ett äventyr mellan torvalla och östersund (igen haha) då bussarna gick magert, och kom vid tretiden på morgonen inne på subway fram till att sara måste ha varit en hamster i sitt förra liv.
 
APRIL
 Jaaa, vafan hände i April? Testade på gym med Goran, promenerade och firade en rolig Valborg typ
 
 
 MAJ
 
Och så var Maj här. Började månaden med lite fest tillsammans med lite samhälle internationellzz (vilket slutade som det gjorde) hade kosläpp, gungade i Krokom med Elise, bokade biljetter till Beyonce och hoppade på tåget till Stockholm med Goran (vilket helt ska göras om), dansade röven av mig till Single Ladies, spenderade en massa tid inne på Beyond retro, hade en rätt så ful/kul utekväll där man hamnde i både Björkis, Frösö sportstuga, macken med mera. Dansade även röven av mig även till hard rock halleluja (vilket är väldigt underskattat, var faktiskt skitkul) och hade en myskväll med några klassisar, vilket slutade med att man sket i buss efter buss och stannde i stan till sena kvällen, var på Österäng och kom fram till slutsatsen att ha aldrig en konfrontation med någon där du själv är spiknykter och den andre packad som en jävla lastbil. 
 
JUNI
Så var äntligen Juni här. En månad som var himla välkommen efter diverse mattenationella och dylikt. Hade dansshow på Stosjöteatern, firade studenterna (en kväll som även den var himla rolig). Den 8nde juni kom och såklart befann jag mig i Göteborg för lite (mycket) allsång med Håkan, 27000 andra och Slottskogsvallen. Blev en fin GBG-tripp, råkade även hamna i en rökig undergroundbar som slutade med att jag fick springa för livet ut därifrån, och klättrade på tak i göteborgs-natten. Slutade ettan med buller och brak, begav mig till frösön på klassfest, en kväll som blev jävligt oklar men rolig (t ex springa in barfota på coop klockan tio och köpa plommon??? vem gör det????) så som sig bör med lite party. Fortsatte Juni med glädjen över faktumet att sommarlovet var här. Fick dock en sjujävla ångest över att jag skulle spendera min sommar hemma och jobbandes. Bokade därför en tågbiljett, och hoppade på två veckors tågluff genom Sverige. Klämde min första frozen yogurt, (blev återigen FRÄLST), roadtrippade 60 mil med Anders och hade tacokväll med favoriterna.  
 
JULI
 
Juli fortsatte sommaren på bästa sätt. Hade en filmkväll som slutade i party som slutade vid toastolen, volontärade en massa, befann mig i stan under storsjöcupen, hamnade i Odensala där jag lyckades supa ner ett par bruds, gick vilse mitt i natten i stan, tog tillfället i akt och spelade Final Countdown och skrålade med så högt jag kunde, och såg en man cykla förbi mig iklädd enbart kalsonger och en sammetskappa. Började sommarjobba på Lyckebo med Goran och spenderade tre veckor av våra liv med att lära dagisbarn allt vi kan. Alltså inte så mycket. Gick på Yran med Lenita och Elise, vinade i kyrkparken, nattbadade i badhusparken och grät när Darin uppträdde. Avslutade månaden med att hoppa på tåget till Stockholm med 40 graders feber och testade tyllkjolar på Beyond retro.
 
AUGUSTI
 
Så var det tillslut dags för Augusti. En månad som även den spenderades med lite roliga saker. Började månaden med att kolla in Känn Ingen Sorg och grät som en unge vars TV gått sönder när Kalle Anka ska viss på julafton (självupplevt). Tog mitt pick och pack och hoppade på ett kryssningskepp till Helsingfors. Spenderade resan mestadels med en mojito i handen, gick runt på staden Helsingfors gator, klippte sönder tröjor och satt i hamnen och dinglade med benen. Blev med hund, nämligen Alice, hade grill och chill-kväll i Kluk med zapasonga, blev 17 år, spelade gitarr på monsterbacken, skapade aannastinas.blogg.se, crashade en 40årsfest i Dvärsätt med Goran, cyklade och började tvåan. 
 
SEPTEMBER
 September kom, jag röstade i kyrkovalet (inte pga insatt utan pga FETT KUL), hängde på loppisar, köpte hatt, dansen började efter uppehåll, lärde mig sakta men säkert hur man tar sig till och från Palmcrantz (efter att ha gått vilse cirka 12346787234567890 gånger), kollade på kungen, tog foto på kungen, gick ifrån kungen och hade filmkväll i Täng. Började även sprimga efter lite serious talk med idrottsläraren om ett visst cooper-test sm skulle äga rum om en månad. Bara till att snöra på sig springskorna, alltså. 
 
OKTOBER
 
Oktober kom och HÄR hände det grejer. Sprang en massa och avverkade äntligen det fruktade Cooper-testet. Det var även dags för mig och ett trettiotal andra franska-elever att hoppa på en buss och plan och ta oss till La France. Spenderade hälften av tiden i Caen (med Marie som jag berättade om i februari), och andra hälften i Paris. Gick på fransk skola i Caen, gick på barer, levde på Donken och nutella crepes och hade det allmänt bra. Dagarna gick och vi hamnade i Paris. Här bodde vi på älskade sunk-hotellet Luxia i Montmartre. Drog till Eifelltornet mitt i natten, kollade in Versailles, firade en nybliven 17åring, satt på gräset vid Sacre Coer med utsikt över hela skiten, lärde oss Paris tunnelbanesystem och träffade en massa härliga människor. En jävla bra resa alltså. Kom hem och fann mig själv spela en onykter session Galenpanna hemma hos Sära, käkade ännu mer Nutella, firade in höstlovet med Lenita och var på festturne. 
 
NOVEMBER
 
November redan? Helvete. 
November började med kombinerat 17års-firande för Lenita och Halloween. En halloween som skulle sluta med att jag  var helt jävla utslagen resten av helgen. Himmel. Befann mig även på marknad där jag sålde ost så det rykte, hade sleepover i Täng med varm choklad och marsmallows till frulle, begav mig mot Bringåsen för lite samhälle-fest och diskuterade kärleksproblem i bilen hem med Linnea, och hade min politiska debut dagen efter det, i European Youth Parliament, två dygn som resulterade i noll % sömn, debatter och sofistikerad klädsel. Japp. Var även en helg på Tingshuset, spelade gitarr och sjöng tills halsen blödde. Det var roligt, även det. 
 
 
 DECEMBER
 
Så var vi framme i December, tillslut. En månad med både det ena och det andra. Inledde december med dansshow på Storsjöteatern, där jag skakade röven i en potatissäck och käkade fizzy bubbliz tills jag sprack. Fortsatte December med att vara utklädd till mormor då vi spelade in vår variant på Rödluvan hemma i vackra Kälen, påbörjade julbaket, avslutade julbaket, gick på premiären av Hobbit med Linnea, ströp Goran, fick jullov och firade  mycket möjligt en av de bättre jularna i mitt 17åriga liv. Vinade till sena natten med kusiner, spelade spel och kollade in Askungen, Vaknade en morgon med tanken att det skulle vara kul att åka till typ London, och sju timmar senare satt jag på en dubbeldäckare mitt i London. Fick sällskap av mor och far efter ett par dagar, gick på musikal, åkte på en minst sagt händelserik tripp till mitt älskade Brighton, hängde på loppisar och på Covent Garden, lärde mig vad Clapham Junction var och varför man ska byta bussar i Vauxhall. Mötte mitt livs första enbente heroinist (vilket faktiskt var himla spännande) hällde i mig billig cider tills det sprutade ur öronen på mig och hoppade tillslut på flyget hem när cashen var slut.
 
DET VAR MITT 2013. Hoppas på ett mäkta fint 2014, och att jag förhoppningsvis blivit lite smartare år -13. Är så himla glad över alla fina männsikor jag lärt känna under 2013, och er som jag tagit upp kontakten med igen. Är även tacksam för allt fint som jag har i mitt liv, men framförallt för allt det jävliga som finns. För då har man ju en anledning att bli lite bättre under kommande år. Älskade liv, ska göra mitt bästa för att not fuck it up under -14. Men det lär man väl göra ändå. Och det är okej.
 
 
 Det värsta som kan hända är att det går åt helvete. Och det är ju inte så farligt.
 
 

Kommentarer

Postat av: gåran

Publicerad 2013-12-31 16:37:58

<333333 lets tagga 2014

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela