aannastinas.blogg.se

Bara jag och plogbilen är vaken

Publicerad 2015-01-31 15:26:17 i hejdå farväl vi ses igen,









Jag har återvänt. Till wifi och till en summering av vad gårdagskvällen bjöd på och resulterade i. 
Efter mjölkning, en bristfällig middag och att jag taggat till lite - så drog jag mig mot stan med Gorre. Hinkade vin på bussen, bosatte oss på noi, drack öl och snackade om allt som kan passera mellan två berusade hjärnor sådär halv nio en fredagkväll. Lyckades tillochmed få en öl gratis. Är nöjd. 
Hannerz hängde på, vi spillde öl över hela Noi, Wille och Mange anslöt sig - och hejhopp så var vi påväg upp mot Oscars. Hej å hå.
Även här var det ølen som gällde. Och dans. Och bosättning i rökrutan. Och timslånga diskussioner med människor jag inte minns namnet på idag. Men det var ändå rätt sköj alltihopa. Jovars. 

Men inte ens Oscars har öppet förevigt, och där vid tvåtiden satt jag och Wille och hinkade i oss currydressing och fullkornsbröd på subway. Fy fäääeen vad gott. Mange anslöt sig, och jag beslöt mig för att skippa sista bussen hem. Hamnade borta vid blå center och spenderade ännu en natt runt Olles köksbord. Jag hittade en morot som jag tryckte i mig, te dracks, och sen däckade vi alla på en bäddsoffa vid fyra-tiden. 
Tvingade upp min arma själ vid halv sju igen, lämnade de snarkande själarna borta på Skolgatan och spankulerade bort mot bussen. Lyssnade på krune och var helt själv i hela stan. Jovars. Träffade på en trevlig busschaufför som skjutsade mig ända till dörren hemma i kälen, duschade och däckade. 

Och så var det med det.


Kommentarer

Postat av: Sära

Publicerad 2015-01-31 16:42:39

helvete vad obehaglig jag är på bilderna 😶

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela