aannastinas.blogg.se

Genesarets sjö

Publicerad 2016-09-29 23:57:21 i hejdå farväl vi ses igen,

SÅ ATT.
Efter att under gårdagen fått smälla i sig middag lagad av ingen mindre än mademoiselle Hannerz så satte jag av mot Norrlands för diverse spex. Här rannsakade jag hela nationen efter en jävla projektor, vi lekte lekar, knäppte en tuborg och glodde på Chicago i varandras ljuva sällskap. Efter ett par timmar av kvinnofängelse, jazz och 30tal så hamnade jag på Upplands med mitt lärargäng. Vi drack en öl eller två, skrattade ihjäl oss åt avlägsna minnen, faktumet att Litauen existerar och Ebba berättade om sina många karlar.
Vi begav oss vidare bort mot ÖG för lite dans och lite öl och lite hångel - och alla tre besannades. Trevligt. Jag kramades med gamla vänner, slutdroppade som aldrig förr, sänkte ett par bärsa och däckade hemma vid tretiden efter en skumpig cykelresa hem.
Och idag kickstartade jag dagen med att försova mig till lunch med mina lärarbitches, gjorde bakfull som ett as entré på föreläsning och två timmar av demokrati, skratt och diskussioner senare hamnade jag hemma för att packa lilla väskan. Jag kramade Angelica farväl då hjärtegrynet åker till Tanzania i en månad (!!!!) och spankulerade ner på stan. Inhandlade mig sushi och bosatte mig på ett tåg norröver.
Och nu, x antal timmar senare har jag bosatt mig i min alldeles egna käla-säng. Har käkat fem ostmackor. Badat badkar. Skrattat med pappa. Bläddrat genom DN.

GUD HJÄLPE vad lycklig jag är när jag är här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela