aannastinas.blogg.se

det sista vi två ser av varann

Publicerad 2017-12-28 17:27:41 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Jo jävlar. Och den som påstår att det inte var fest i Kälastugan igår var ju uppenbarligen inte närvarande. Jag tog farsan under armen och vi begav oss mot Kälens mittpunkt - där det vankades kära återseenden av byns dåldringar, gamla barndomsvänner, bira och poker. Och jag lärde mig spela poker. Tro det eller jävla ej. Sjukaste. Nåväl, kvällen fortskred, jag blev lite dragen och jag & far beslöt oss för att bege oss hem. Och jag gick och la mig kort därpå - enbart för att ej somna förrän vid 03. Nåväl. Vaknade vid 08 och inledde en arbetsdag. Bosatte mig i hötornet, kapade ved och drack kaffe - och hamnade i stan i sällskap av mor & bror. Efter en lång kamp att hitta en jävla parkering så hamnade vi på stan, drunknade i snö och inhandlade två meter (ish) långa krabbklor på lilla saluhallen. Vi drog en fik på gamla hederliga törners, och begav oss hemåt. Nu tänkte jag mjölka mina kossor. Kanske ta en tidig kväll. Kanske skriva litt. Kanske glögga. Det blir vad det blir av det här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela