aannastinas.blogg.se

leva här, leva här

Publicerad 2017-11-22 11:49:59 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Så blev det måndag, och lilla jag vaknade i en nattågsvagn vid Gurras sida, och susade hem till kagge innan klockan slagit 07. Avverkade en skoldag i käa klassisars sällskap och susaded lika raskt åter mot gamla hemstaden Uppsala. Avverkade en B-uppsats-intervju på EP, fick en biobiljett och hamnade hemma hos Challe för att tillaga svamppasta, tatuera in gamla internskämt och dricka rödtjut i Gurras sällskap. Vi hamnade som så sig bör på Orvar, körde jag har aldrig, blev bjuden på nyårsfest hos Uppsala studentkårs ordförande och fann mig i berusat tillstånd. Det var fest. Hamnade hemma hos Challe, däckade och vaknade vid 05.45 av att ett intensift plingande på dörrklockan ägde rum. Jo jävlar. Då hade jag sovit ifrån faktumet att Challe ville komma in, och vi somnade sött fram tills klockan slog elva och vi hamnaded på VG för bakis-lunch. Vinkadde farväl till min kompanjon, hamnade i majs för att kramas med Hannerz och tåg pendeln åter mot Kagge. Anlände hem, kokade makaroner, kramades med roomies och spenderade resten v kvällen i sällskap av me, myself and I. Det var välbehövt. Det ska gudarna veta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela