aannastinas.blogg.se

leva för alltid, för evigt

Publicerad 2017-10-20 11:36:04 i hejdå farväl vi ses igen,

 
Och utan att jag egentligen visst hur det gick till så fann jag mig själv igår förmiddags med att cruisa genom Stockholms innerstad i sällskap av kära Becca i sökan efter det där jävla vasamuseet. Och bilfärden tog oss ändå till djurgården och de där masterna som lämpligt nog sticker upp från taket, typ som Domkyrkan om det hade varit en båt. Nåväl.
Lyckades jiddra mig in genom entren utan att betala en spänn, blev snabbt ett bekant ansikte hos vakterna på museet då jag visst "filmade lite för nära nåt viktigt föremål" samt råkade säga "båt" istället för skep. Aldrig varit så nära att gå på plankan. Nåväl.
Jag fick mina intervjuer med ansvariga producenter & finska turister, glodde på båtfan och drog mig hemåt. Två kämpiga timmar i Stökhölms kollektivtrafik senare anlände jag till mi casa. Keep in mind att jag släpade med mig 40 kilo kamerautrustning under färden. Nåväl. Lyssnade på gamla nedladdade morgonpass så överlevde la ändå.
Resten av kvällen gick åt till att kolla dokumentärer, begrunda existensen och redigera det där jävla inslaget. Idag har jag träningsvärk och nackspärr.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela